KVL

Over KVL

Een wereld waarin iedereen snel en simpel toegang heeft tot relevante data, daar dromen we van bij KVL. Hoe mooi is het als we data intuïtief kunnen visualiseren en daardoor omzetten in nieuwe inzichten en betere besluiten. En dat die inzichten en besluiten op hun beurt weer leiden tot betere prestaties en snellere groei van mens en organisatie. Wij vertalen jouw business strategie in een datastrategie en helpen je om die goed uit te voeren. Bringing analytics to the people, dat willen we.

Data, data en nog meer data!

Aantal medewerkers
80
Ons eerste Scherp Talent traineeship
2006
Opgericht in
1996
Aantal Scherp Talent traineeships (per jaar)
2
Aantal data specialisten
70
Aantal Scherp Talent trainees per jaar
30
Kantoor Van Nelle Fabriek gebouwd in
1930
Klanten
40
Domeinen
4
Ons kantoor (vierkante meters)
700
Duur Scherp Talent Traineeship (maanden)
12
Persoonlijke groei (procenten werktijd)
10

Favoriete tools, platformen en methoden

Onze cultuur

Een traditionele organisatie zijn we niet. We zien onszelf liever als een netwerk van gelijkgestemden, met open minded en energieke professionals. KVL’ers organiseren regelmatig innovatiedagen om elkaar succesvoller te maken. Collega’s, klanten en business partners evalueren de samenwerking en ontwikkeling. Goudeerlijk en constructief. Zo groeien we, persoonlijk en zakelijk.

Interview met Vincent

Interview met Vincent de Leeuw, Managing Partner KVL (rechts op de foto)

Wat is de grootste bottleneck voor veel organisaties om datagedreven te worden?

“Heel veel bedrijven worden gedreven door andere dingen in plaats van data. Wij noemen dat de ‘shit of yesterday’. Je wordt zo meegesleurd door de dagelijkse operatie en de gang van zaken. Management en directie kijkt vooral naar de dag van vandaag en volgend jaar maar ik zou zeggen, durf veel meer te dromen. Durf te dromen over wat data voor jouw bedrijfsstrategie kan betekenen. Data wordt nog te vaak gezien als een IT-rol, onder de CIO-rol is, en dat is zonde. Neem tijd voor innovatie, voor richting geven en tijd om te dromen.

Wat zijn de voorwaarden voor een winnende datastrategie?

“We beginnen altijd met de mens. Zorg dat je de mensen verbindt om richting te geven aan data. Dat begint met mensen met passie voor data, die visie kunnen uitdragen, die een beweging kunnen maken in de organisatie en stappen maken op alle niveau’s in een organisatie. Dat zijn stappen op de gebieden van data-ambitie, data governance, mens en organisatie, technologie en als laatste, business value. Dat is bijvoorbeeld voor de gemeente, ‘Hoe kunnen wij een betere gemeente worden voor de burgers, of betekenisvoller?’ of voor een ziekenhuis, ‘Hoe zorgen wij dat meer patiënten bij ons behandeld willen worden?’ Dat zijn de belangrijke vragen die je bij elk initiatief voor ogen moet houden. Focus op data, focus op kleine, resultaatgerichte stappen en focus op de mens. Dit zijn de belangrijkste elementen van een winnende datastrategie.”

Wat wij bieden

goede werk/prive balans
marktconform salaris
uitstekende koffie
persoonlijke groeimogelijkheden

Vragen die wij vaak krijgen

Hoe werk je binnen KVL aan persoonlijke groei?
Alle KVL’ers besteden 10% van hun effectieve werktijd aan persoonlijke groei en aan de groei van KVL als organisatie. In die groeitijd kun je bijvoorbeeld een relevante training volgen, of deelnemen aan een van de 7-sterren teams. Dit zijn de inspirerende gelegenheidsformaties die zich richten op de uitbouw van KVL tot een 7-sterren organisatie, het realiseren van innovatieve producten of meer business value voor klanten.
Waarom is KVL een netwerkorganisatie?
KVL is vol overtuiging een netwerkorganisatie. Binnen dit netwerk heeft iedereen verschillende rollen en die rollen gooien we net zo makkelijk weer om als de situatie daarom vraagt. Hierdoor zijn we in staat om de juiste teams voor iedere uitdaging samen te stellen. Tegelijkertijd blijft zo het werken bij KVL uitdagend en kun je jezelf blijvend ontwikkelen. Permanent groeien noemen we dat.
Wat is de KVL Academy?
KVL heeft een eigen visie op het leren omgaan met data ontwikkeld voor alle gebruikers in een organisatie; en juist voor die gebruikers die hier niet dagelijks mee te maken hebben. We hanteren hierbij het principe: “Wat we leren met plezier vergeten we niet.”
Wat is het Scherp Talent programma?
Met ons Scherp Talent programma bouwen we aan een nieuwe generatie Data & Analytics experts door high potentials te trainen. Voor onszelf of in opdracht van klanten.